Przejęcie obsługi numeru alarmowego 997

Przejęcie obsługi numeru alarmowego 997

0
PODZIEL SIĘ

Centrum Powiadamiania Ratunkowego przy ul. Młynarskiej 43/45 będzie kolejnym ośrodkiem w Polsce, który przejmie obsługę policyjnego numeru alarmowego 997.

Od 26 września (środa), wybierając numer 997, dodzwonimy się do Centrum Powiadamiania Ratunkowego (CPR), a nie do policji.

Powyższa zmiana spowoduje odciążenie dyspozytorów policji, którzy będą otrzymywali z CPR tylko zgłoszenia alarmowe, czyli informacje o zagrożeniu życia lub zdrowia, a także nagłego zagrożenia dla środowiska lub mienia oraz naruszenia bezpieczeństwa i porządku publicznego.

Urzędnicy przypominają, że na numer 112 lub 997 kierujemy tylko zgłoszenia alarmowe. Numery te nie służą do kontaktu z policją. Jeżeli komuś zależy na bezpośrednim kontakcie telefonicznym z funkcjonariuszem, należy dzwonić do dyżurnego we właściwej miejscowo jednostki policji, czyli do komendy rejonowej.

Dzwoniąc na numer 112 należy być przygotowanym na udzielenie operatorom niezbędnych informacji. Są to: dokładna lokalizacja zdarzenia (miejscowość, ulica numer budynku, numer mieszkania, ewentualnie punkty orientacyjne), krótki i rzeczowy opis tego co się dzieje, ile jest osób poszkodowanych i w jakim są stanie. Należy również odpowiedzieć na ewentualne dodatkowe pytania operatorów. Zebrane informacje pozwolą na właściwą kwalifikację zgłoszenia i przekazanie go do odpowiednich służb.

„Przypominamy, że Centrum Powiadamiania Ratunkowego 112 nie jest punktem informacyjnym, ani też nie udziela porad prawnych. Dzwoniąc na numer alarmowy w innych sprawach niż alarmowe, blokujemy dostęp do numeru i odbieramy szansę na szybką pomoc tym, którzy jej w danym momencie naprawdę potrzebują” – informują urzędnicy.